Afgebeeld is hier een schilderij van een schaakpartij, gemaakt tussen 1790 en 1794 door Jean Humbert (Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed (RCE), object nr. 552.917).

Jean Humbert (1734-1794), ook wel Jean Humbert de Superville genoemd, was een Nederlandse kunstschilder van Zwitsers-Franse komaf. Hij schilderde onder meer een portret van Belle van Zuylen en schilderingen in de stadhouderlijke vertrekken van het Binnenhof. Deze laatste schilderingen werden omstreeks 1808 in opdracht van koning Lodewijk Napoleon tijdens een verbouwing verwijderd.

Dit schilderij is heel merkwaardig omdat de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed (RCE) als locatie (de plaats waar het gemaakt werd of te vinden is) Bilthoven opgeeft. Bilthoven bestond nog niet toen het schilderij werd gemaakt en als bedoeld wordt dat het zich te Bilthoven zou bevinden, dan wordt niet verteld waar.