Op 25 juli overleed, op 89 jaar oud, Henk Geel. Online Museum De Bilt betreurt zijn heengaan zeer. Henk werkte, samen met zijn zoon Jeroen, mee aan de expositie ‘Het Platteland Brandt’ die op 9 april van dit jaar werd gepresenteerd. Voor Online Museum De Bilt stelde hij de tekeningen van “Winterreise’ ter beschikking. (Zie de post Winterreise: het werk van Henk Geel. Henk was een begenadigd industrieel ontwerper, die ook fraaie kunstwerken maakte. Zeer bekend is de hier afgebeelde beeld de ‘Pelikaan’, nu nog te zien bij de voormalige Erdalfabriek (nu Prodent-fabriek) in Amersfoort waarvan de pelikaan ook het logo was. (Del van een foto van  Willem Nabuurs, Wikipedia,) Ander werk van Geel betreft de geschiedenis van het drukkerijbedrijf. Het  is in de vorm van enkele diorama’s te zien in de hal van drukkerij Wilco, ook in Amersfoort. Tot Geels producten als industrieel vormgever behoort de zogenaamde ‘pollepel met gleuven’ die de hij maakte voor de inmiddels eveneens opgeheven Knorr-fabriek. Deze lepel zorgde bij het koken van een gerecht voor de nodige turbulentie in de pan en werd bij honderdduizenden verkocht. Verder bouwde Geel niet alleen fraaie modellen van schepen, maar hij maakte ook zijn eigen motorjacht.