Afgebeeld is pension Domburg in de jaren 1925-1930. (Afbeelding beeldbank Utrechts Archief, nr. 8446.)

In het Adresboek voor Bilthoven 1940, aangeboden door de Bilthovensche Handelsvereeniging uit 1940 adverteerde pension Domburg, gelegen in de onmiddellijke nabijheid van het natuurbad, te midden van dennen en hei. Men zou er gezelligheid vinden en het comfort van bediening als in een modern hotel. In hetzelfde adresboek treft men advertenties van  Dennenheim, Soestdijkscheweg 249Z,  Tehuis v. Dames en Heeren en Tijdelijk Rustzoekenden. Hotel-restaurant Heidepark was, zoals blijkt uit een andere advertentie, een A.N.W.B.-bondshotel. Het was de ‘grootste en modernste inrichting ter plaatse’, waar men terecht kon voor diners, partijen en recepties.

Bron: Lies Haan-Berends, Een blik terug in de tijd: 1937-1940. In: de Biltse Grift september 2015 p. 82-90.