Deze kaart stamt uit 1934. Het natuurbad De Biltsche Duinen had een gemengd bad, een diep bad, een kinderbad, een dameszwembad, een kanovijver, een kindergraafvijver, een speel- en sportterrein, een tennispark, een restaurant en een terras. Op hoogtijdagen trok het park tot wel 9000 mensen. De kaart is te vinden in het Regionaal Historisch Centrum. Hieronder ziet men een eerste ontwerp uit 1932 (idem) door de firma H. Copijn en zn. De aanleg was evenals andere grote projecten in de jaren dertig een werkverschaffingsproject. (Afbeelding collectie RHC Breukelen.)

U bevindt zich op de rondleiding over oude kaarten. Voor het vervolg klik HIER.

.

(Afbeelding collectie RHC Breukelen)

(Kaartjes voor de Biltse Duinen, foto H. Swartjes)

Bron: Karel en Marcel Beesemer, Natuurbad ‘De Bilte Duinen’, in  De Biltse Grift 21e jg. nr.1 (maart 2012); dez., Duiken in het Biltse verleden (De Bilt 2012).